Wybierz województwo

Szukaj

Dodaj swoją firmę do katalogu na portalu terenowe-auta.pl i dotrzyj do tysięcy miłośników i posiadaczy samochodów terenowych w Polsce!

Typ dnia
V-MOTORS                     VOLVO SUV
ul. Brucknera 55
51-411 Wrocław
tel. 71 7 800 900
e-mail: salon@vmotors.dealervolvo.pl
Katalog warsztatów i sklepów

mapa

zachodniopomorskie pomorskie warminsko-mazurskie lubuskie wielkopolskie kujawsko-pomorskie dolnoslaskie podlaskie mazowiecke lodzkie opolskie slaskie lubelskie swietokrzyskie malopolskie podkarpackie
Losowe zdjęcie
Chmura tagów

Jeep Grand Cherokee SRT – mocarna waga ciężka!

Jeep kontynuuje historię swoich szybkich terenówek. Obecnie na rynku debiutuje sportowa wersja Jeepa Grand Cherokee oznaczona znanymi wszystkim literami SRT.

Street and Racing Technology (SRT) jest osobną komórką odpowiadającą za sportowe projekty w strukturze Chrysler Group LLC. Głównym zadaniem jest rozwój wyczynowych wersji najbardziej ekskluzywnych modeli koncernu. Teraz z garażu SRT wyjechał zmodyfikowany Jeep Grand Cherokee. Jest to najmocniejsze i najszybsze auto w historii.

Auto obniżono o 30 mm. Poszerzone nadkola, nadające muskularnej sylwetki, skrywają 5-ramienne, 20-calowe felgi ze stopów lekkich. Swoje miejsce, w przednim zderzaku, znalazły światła do jazdy dziennej LED. Agresywnego wyglądu nadają dodatkowo chromowane elementy czy lakierowana pod kolor nadwozia atrapa chłodnicy wraz z siatkami maskującymi w kształcie plastra miodu. Dolna część przedniego pasa zdobiona czarnymi wstawkami posiada wbudowane kanały chłodzenia hamulców. Na masce pojawiły się skrzela ułatwiające dopływ powietrza do silnika.

Z boku Jeepa Grand Cherokee SRT w oczy rzucają się przyciemnione szyby w tylnej części pojazdu, jak również nakładki na progi komponujące wraz z poszerzonymi nadkolami zgrabną całość. Z tyłu auta, na klapie pojawił się delikatny spojler, a tylny zderzak zyskał zintegrowany dyfuzor wraz z dwoma podłużnymi końcówkami układu wydechowegoo sportowym wyglądzie.

W komfortowym podróżowaniu pasażerom pomoże wiele elementów seryjnego wyposażenia. Warto tutaj wspomnieć o dwuczęściowym szklanym oknie dachowym, systemie multimedialnym wraz z 6,5-calowym ekranem dotykowym, nawigacją satelitarną, dyskiem twardym 30 GB, złączami USB/AUX, odtwarzaczem DVD oraz bezprzewodowym zestawem głośnomówiącym.

Wysokie doznania muzyczne zapewni 20-głośnikowy (wraz z subwooferem) system audio firmy Harman-Kardon. 12-kanałowy wzmacniacz zapewnia moc całego zestawu na poziomie 825 watów. Czarna skórzana tapicerka Black Nappa łączy się idealnie z zamszowymi wstawkami i kontrastującymi przeszyciami.

Bardzo ważną kwestią jest bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Lista wyposażenia jest bardzo długa a warto wspomnieć m.in. o: 9 poduszkach powietrznych, systemach wspomagających hamowanie, systemach kontroli trakcji, reflektorach biksenonowych, czujnikach parkowania wraz z kamerą cofania, czujnikach deszczu i zmierzchu, układzie monitorowania ciśnienia w oponach, adaptacyjnym tempomacie, systemie kontroli martwego pola czy aktywnym radarze z przodu pojazdu.

Najważniejszymi kwestiami w Jeepie Grand Cherokee SRT pozostają właściwości jezdne. Auto zostało wyposażone nowe adaptacyjne zawieszenie Jeep Selec-Track. Kierowca może wybrać jeden z pięciu trybów działania systemu: Auto, Sport, Tow (holowanie), Track (tor wyścigowy) i Snow (śnieg). Każdy z trybów inaczej ustawia komfort resorowania oraz utwardzenie zawieszenia w celu zapewnienia najlepszych właściwości jezdnych.

Wisienką na torze jest to, co znajdziemy pod maską. 6,4-litrowy potwór V8 HEMI osiąga moc 468 KM i 624 Nm momentu obrotowego. Jeep Grand Cherokee SRT posiada system Fuel Saver Technology umożliwiający czasowe odłączenie czterech z ośmiu cylindrów w celu zmniejszenia zużycia paliwa. W porównaniu do poprzedniej wersji Grand Cherokee SRT jest o 43 KM i 55 Nm więcej. Pierwsze 100 km/h zamyka się w czasie 5 sekund, a strzałka prędkościomierza zatrzyma się przy 257 km/h. Za przeniesienie napędu odpowiada 5-biegowa skrzynia automatyczna.

Za skuteczne zatrzymanie Jeepa Grand Cheronee SRT odpowiada system hamulcowy firmy Brembo. 6-tłoczkowe z przodu i 4-tłoczkowe z tyłu, zaciski hamulcowe i odpowiednio 38- i 35-centymetrowe wentylowane tarcze zatrzymują auto z prędkości 100 km/h na odcinku 35 m.

Jeep Grand Cherokee SRT dostępny jest w czterech kolorach nadwozia: czarnym Brilliant Black, srebrnym Bright Silver, grafitowym Mineral Gary oraz Deep Cherry (burgund). Auto pojawi się w salonach pod koniec wakacji.

źródło: autokult.pl

Komentarze